perjantai 28. maaliskuuta 2014

Motivaatio

Niin. Kaikkihan siitä (tai sen puutteesta) puhuu. Toisilla sitä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi siinä, missä joillakin se on sijoittanut itsensä parempaan piiloon kuin pyykinpesukoneen syömä sukka. Sepä se, motivaatio liikkumiseen.

Niin kuin noin ~99 prosentille väestöstä, myös mulle se surullisenkuuluisa aloittaminen on aina ollut se suurin vastus. Nihkeän alun jälkeen homma alkaa kuitenkin aina rullata omalla painollaan. Sitä lenkille/salille/kuviokellumaan lähtemistä ei pitäisi analysoida ja harkita liiaksi-mitä pitempään sitä miettii, sitä enemmän keksii todennäköisesti myös (teko)syitä jättää lähtemättä.

Monesti olen kuullut sanottavan, että motivaatio syntyy siitä, että tietää liikunnan jälkeen olevan hyvä olo. No mulla se nyt ei mene ihan niin-endorfiinit sitä ja tätä joo joo, mutta ei mulla yleensä ole salin jälkeen hiestä valuvana, jalat makaronina, naama ravunpunaisena ja parhaimmillaan aamupalat ylös pyrkivänä mikään huippufiilis. Uudestisyntynyt olo iskee vasta suihkun ja ihmisennäköiseksi muuntautumisen jälkeen :-D Mulle se motivaationlähde on aina ollut ne tulokset- se, kun näkee itsessään konkreettisen muutoksen. Se, kun ihmiset sanoo, että sä oot puhjennut kukkaan. Se, kun joku huomauttaa sen kestohymyn lisäksi kasvaneista pateista :-D 

Toisekseen mua motivoi se muutos omassa jaksamisessa ja olotilassa muutenkin. Lukion alussa mulla oli varmaan puoli vuotta kestänyt kausi, jolloin mua väsytti aivan taukoamatta ja nukahtelinkin minne sattuu. Ravasin jopa lääkäreillä ton infernaalisen väsymyksen takia-mutta ei sille koskaan mitään syytä löytynyt. Mutta kappas keppanaa, kun aloin treenata ja kiinnittää huomiota ravitsemukseen, väsymyskin katosi ihan tykkänään. Nykyään ei sitten oo mitään ongelmaa jaksamisen kanssa-ennen en ois voinut kuvitellakaan valvovani koko päivää ilman päikkäreitä. 
Myös mun mieliala on muuttunut paljon parempaan suuntaan. Stressinsietokyky tuntuu kasvaneen ja mulla on yleensä paljon positiivisempi fiilis nykyään verrattaessa vaikka ~1½ vuotta taaksepäin.

Silloin tällöin haarukoin motivaatiota (tai oikeastaan inspiraatiota) myös aiheeseen liittyvistä kuvista.





Kaikki kuvat: Tumblr

Tämmöstä tällä kertaa, pitäkää oikein vekkuli viikonloppu!

'' Avaa sun siivet auki levälleen 
Sukella suinpäin siihen tunteeseen
 Avaa sun siivet auki levälleen
Kurota kiinni siihen haaveeseen 

Jos sä oot vapaa niin sä näytät sen 
Jos sul on elämä niin elämällä käytät sen 
Jos sul on haave saavuttamatta ni täytät sen 
Näin mä käsken''

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti